bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 14 januari 2017

Av Caroline - 14 januari 2017 07:08

Igår gick jag och Emil upp kl 05.20, då va han färdigsoven tyckte han och va påväg från sängen hela tiden. Så vi gick upp. Vi hängde ett tag i badrummet och jag hann både duscha,klä mig och Emil, föna håret och sminka mig innan K kom hem efter sitt sista nattpass.
När han kom hem satt vi i köket och väntade, han såg små chokad ut att vi inte låg nerbäddade i sängen.
När kl blev 08.00 var Emil super trött, jag klädde därför på oss och vi gick ut på en långpromenad. Månen var fortfarande kvar på himlen och bilarna utanför körde som bara den på vår väg. Troligtvis var det stressade människor som var försenade till jobb, skola eller dagis. Fick den känslan.

Promenaden tog ca 2 timmar, kl började närma sig 10 när vi kom hem igen. De va en perfekt promenad, Emil sov hela tiden och jag kunde ringa till en kompis och prata lite. De är inte alltid lätt att hinna höra av sig så mycket när de är fullrulle hemma, man får passa på såna här stunder.
Väl hemma lekte vi lite och åt lunch sen baka jag lite kokosbollar, hade lovat Simon de. De blev väldigt många så jag tog även med lite "fredagsmys fika" till personalen på Simons förskola när jag hämtade honom. Det var uppskattat.

Sen va det dags för K att vakna och äntligen var det fredag, som jag har längtat. Få umgås och mysa med min fina sambo.

Medan jag gjorde kokosbollarna och sprang ut och in i kylen såg jag att vår hela kyckling gick ut idag så det var bara att sätta igång och göra kyckling i ugn till lördagen. De är så synd att matvaror ska behöva bli förstörda. Vi slänger så mkt mat ändå. De blev kanonbra och det doftade underbart i köket.

På kvällen va vi hos farmor och farfar på middag, jag passade även på att träna lite på deras gåband och gjorde lite övningar efteråt.

Det var med andra ord en bra dag!! :)
Idag kommer kristoffers kollega hit med sin familj på lite fika. Innan dess blir de promenad och mys med familjen.

Morgon promenaden

Givetvis är reflexvästen på!

Emil sover gott i vagnen

Mina kokosbollar, blev som sagt en hel del! :)

Ovido - Quiz & Flashcards