bamsearmittandranamn

Alla inlägg under januari 2017

Av Caroline - 31 januari 2017 21:31

De är Emils födelsedag hurra hurra. Stackars vår sjukling Emil som får fira sin födelsedag med hög feber och influensa. Tyvärr verkar de inte vilja vända här än. Simon har också hög feber och imorgon är han inne på sin 6:e dag. Barnakuten skulle kontakta oss ikväll men ringde aldrig upp, blir så himla förbannad. Fattar inte hur de kan få göra så, de handlar ju om barn. Vi ska ringa till VC direkt imorgon och få tid till båda killarna.
Jag har haft ont i huvudet ikväll och kroppen, hoppas de inte är dags för mig nu. Hoppas de bara är trötthet och krämpor efter att jag burit runt på Emil hela dagarna. De återstår att se imorgon...

Av Caroline - 31 januari 2017 08:15

Fy nu är vi trötta på att va sjuk här hemma. Simon är inne på sitt femte dygn med 39,7 i feber och en förskräcklig hosta. Emil har också samma jobbiga hosta men hans feber åker upp och ner mer medan Simon har konstant hög feber. Problemet är att båda äter nästan ingenting så man måste ha koll så ingen får vätskebrist.
Kristoffer är på viktig utbildning också så jag försöker rodda så gått de går hemma. Men imorgon är K ledig. I natt sov vi inte bra, endast 3,5 timme.

Av Caroline - 28 januari 2017 14:58

I går när Simon vaknade hade han lite feber, så han va självklart hemma från förskolan. Vi lekte inne hela dagen, pappa jobbade kväll. Senare på kvällen när barnen hade sovit några timmar vaknade Simon och kom in till mig, han va skållhet och pratade konstigt. Tog febern och då hade han 39,5 i feber. Han ville ligga bredvid mig. Han fick febernedsättande och jag låg och tänkte att jag hoppades att inte Emil vaknade samtidigt nu. Simon va så slemmig och hostade mycket, de slutade med att han kräktes. Upp i allt detta messar K mig 10 min innan han ska sluta 23 och säger att han blir sen. Jag hade längtat sååå mkt efter att han skulle komma hem och hjälpa mig men tydligen va det någon annan som behövde hans hjälp. Han kom hem 01.30 :(
Sen skulle han upp på morgonen och jobba igen. Simon sov med K i Simons rum och jag med Emil. På morgonen va Simon varm igen så han fick lite febernedsättande. Sen kom farfar och farmor till undsättning så jag fick vila lite. Kände mig mer död än levande när jag gick upp med Emil. Nu har jag laddat lite ny energi :)
Efter lunchen följde Emil med farmor och farfar hem så Simon och jag fick vara lite själva. Simon mår mkt bättre nu, han tycker de är segt att vara inne. Kryper i hans kropp.
Ikväll kommer farmor och farfar hit igen och ska passa barnen lite. Jag, K och två vänner ska på vårt gästgiveri här i samhället och äta en pizza och ta en öl. Känns skönt att de är gångavstånd dit. Känns så skönt att Simon är bättre annars hade vi givetvis inte gått.


Sjuklingen och jag

Av Caroline - 26 januari 2017 22:33

Nätterna har varit som vanligt för oss...dåliga. Lite med sömn och jätte tungt att komma upp på morgonen. Tur att man har Simon som tvingar upp en och tänder lampan i taket och säger att nu är det faktiskt dags att gå upp :)

Denna vecka har det inte hänt så mkt, K har jobbat tisdag och onsdag. Idag har han varit ledig. Sen jobbar han fredag och lördag för att sedan vara ledig på söndag. Imorgon kommer jag nog gå och lägga mig samtidigt som barnen. K kommer ända hem vid 00 och då vill jag sova för länge sedan. Imorgon blir det fredagsmys med barnen. Simon älskar när man säger de på fredagsmorgonen, han blir sådär lycklig. Brukar säga till honom att vi ska mysa och äta godis på kvällen när han kommer hem från förskolan, då lyser de i hans ögon. Gullungen.

Idag har jag varit i stan en sväng och tagit fästingvaccinet, de gick bra men oj vad öm jag är i armen nu på kvällen. Kanske jag som är lite känslig.

På lördag blir det pizza och en öl på gästgiveriet här i skeda udde för mig och K , så himla mysigt. De ser jag fram emot nu när K ska jobba.
Nä nu ska jag väl blunda lite innan lillkillen vaknar. Natti!

Av Caroline - 22 januari 2017 22:34

Men oj va härligt vi har haft de. Umgåtts massa tillsammans med familjen, vänner och även hunnit träna. Massa härlig energi. Träningen får både mig och K att få massa energi. Ny energi till en ny vecka.

I lördags började vi dagen otroligt bra med frukostbuffé och hot stone massage. Har aldrig varit på de tidigare men kan verkligen rekomendera de. Så härligt med dom varma lavastenarna mot huden. Man kände verkligen hur blodcirkulationen sattes igång för fullt. Sen gjorde vi lite ärenden på stan. Jag köpte lite träningskläder och två ringar på edblads, en bild på dom kommer imorgon.

Idag har vi båda tränat och sedan har vi varit hos några vänner och deras son på fika. De va väldigt länge sen nu så de va kul att äntligen få ihop nått. Simon har verkligen längtat och saknat deras nästan jämnåriga son. Så kul att se att dom går så bra ihop.

I helgen har jag inte snålat med kalorierna kan jag säga. Men nu är helgen snart slut och nya tag gäller :)

En skön och härlig helg med andra ord!

Av Caroline - 21 januari 2017 06:17

Snart är det dags att hå på frukostbuffé på ett hotell i stan, ska bli super mysigt. Emil vaknade nyss så vi ligger i sängen och vaknar till lite. Han babblar för fullt, hoppas han inte väcker Simon bara. Efter frukosten ska vi gå på massage, jag ska få göra en hot stone massage, har aldrig gjort de förut. Ska bli mysigt. Efter massagen ska vi gå på stan, jag ska köpa ny förlovningsring på edblads för tyvärr så har min blivit förlusten efter mina graviditeter. Blir så ibland när kroppen är i sån förändring.
Ska bli mysigt att bara få va jag och Kristoffer.

Igår va vi en sväng på stan med Emil, de gick jätte bra. Han klara de super. Tyckte de va jätte kul att kolla på alla människor.
Återkommmer senare med bild på de vi handlat och hur jag kände de efter min massage :)

Emil och pappa på stan

Av Caroline - 19 januari 2017 23:09

Natten va faktiskt helt okej. K och jag hjälptes åt och de kändes så skönt att ha honom hemma på natten. De gör så mkt när man kan hjälpas åt. De blir bra för alla.
När vi vaknat och Simon gått till förskolan tog jag och Emil en powerwalk. Blev 7,5 km kändes så himla skönt. Får så mkt extra energi av att få träna. Sen när vi kom hem hade Kristoffer vaknat så då städade vi lite och jag tog en dusch efter promenaden. Sen började jag förbereda de jag kunde inför middagen. Jag skar upp alla grönsaker till tacosen och sen satte jag igång att baka. De blev semelwrap :) de skulle provsmakas idag men både jag och min vän som var här idag kände oss nöjda efter middagen. Vi får inviga de till fredagsmyset imorgon, farmor och farfar ska också få såklart :)

De va så himla mysigt att få ha min vän här ikväll. Vi har alltid träffats flera ihop förut men de va super härligt att få ha henne själv här. Vi prata, åt och tittade lite på bebiskläder som jag säljer. Tiden bara sprang iväg men de är ju så när man har det trevligt. Det är ett gott betyg.

Simon hade haft en bra dag på förskolan. Han har blivit så stor. Han är så otroligt verbal och varje dag får man höra så underbara kommentarer från honom. Han får en verkligen att få massa energi. Han delar med sig av sin otroliga energi.

Imorgon ska jag och K till stan men först ska jag leverera semelwrap till en annan mkt fin vän till mig. De är hon verkligen värd!!!

Solen ger mig energi

Av Caroline - 18 januari 2017 22:04

Nu är det inte många dagar kvar till helg, som jag längtar. Den här veckan har varit så tung när de gäller sömnen. Eftersom K har jobbat natt och kväll så har de blivit ganska intensivt. När K kommer hem från ett nattpass och är super trött och jag har varit vaken hela natten och tagit hand om två oroliga barn och vet att jag måste prestera och ta hand om dom hela dagen också utan vila, då vill jag bara gråta. Jag känner mig så slut efter såna nätter och dagar. K "jobbar" ju ändå men jag är ju "bara" hemma, så tycker visa det vet jag. Men jag tycker de är så fel, de är inte alltid en dans på rosor att vara hemma. För mig är sömnen de jobbigaste, hade jag fått sova mer hade jag orkat hålla modet uppe mkt mer.

Nä nu ska jag snart lyssna på en mindfullness övning jag fått av min psykolog. Den är så bra, hon har varit så bra för mig. Fler borde gå.

I helgen blir det mycket härligheter spm jag ser fram emot. På fredag åker jag själv till stan och byter lite saker, äter sushi och köper en stoooor godispåse på hemmakväll till helgen. På lördag ska jag och K på frukostbuffé och sen på massage. Fick detta i julklapp av min fina sambo. Jag ska även köpa två edblad ringar som ska symbolisera min förlovningsring som tyvärr blev för liten efter min graviditet. Detta känns som en bra lösning. På söndag ska vi träffa en familj som vi inte träffat sen i somras, de ska bli väldigt kul. En riktigt bra helg med andra ord.

Stor kram till er alla

Ovido - Quiz & Flashcards