bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 11 januari 2017

Av Caroline - 11 januari 2017 22:34

Den här dagen har gått i ett. Varit vaken från och till i natt med Emil, sen kom K hem 07 och jag fick vila 1 1/2 timme. Då fick jag ett sms av hon som skulle passa Emil när jag va på Simons förskola på möte och sa att en i hennes familj hade kräkts igår. Då fick jag lite panik hur vi skulle styra upp allt. Men sen kom jag på att en kompis till mig va ledig från jobbet idag så jag chansa att sms henne och fråga om hon kunde passa Emil. Efter ett tag fick jag svar: hon kunde!
Vilken lättnad då kunde K sova hela dagen utan att behöva bli väckt för att passa Emil och jag kunde lugnt gå på mötet och koncentrera mig på de. Om K hade passat Emil hade han sovit till 18.30 på kvällen och sedan åkt till jobbet 21.00 igen och de ville jag verkligen inte. Vill hinna umgås lite med honom. Så de blev perfekt.

Mötet gick bra och han ska i februari få börja gå på storbarnsavdelningen. Han kommer få den hjälp han behöver och som han tidigare har haft så de känns som de blev som jag ville. Vår barnpsykolog såg lite samma sak som hon sett tidigare men att matsituationen har blivit mkt bättre. Vi vågar nästan inte tro att det är sant. Han är så duktig. Från att nästan inte ätit nått via munnen till att nu själv plocka i sig de han behöver. Men tror att vi behöver se att de fortsätter så ännu längre tid för att våga tro att allt är löst.
Är så otroligt glad att vi har träffat en så fantastisk barnpsykolog. Hon hjälper och stöttar oss och Simon massor.

Efter mötet bjöd jag min kompis som passat Emil på fika för att sedan hämta Simon igen på dagis. Han blev så glad att komma hem och se att vi hade besök, han blir så glad.
När min kompis hade åkt hem var det dags att laga mat. Jag satte på pastavattnet på spisen och hade lagt i smöret som sakta smälte i stekpannan när jag upptäcker på köttbullepaketet att de hade gått ut. Man blir sådär lagom glad när klockan är 16.45 och Simon påtalar att han är hungrig och Emil börjar bli ledsen och hänger i mitt ben. Jag ska precis då ringa k som har vaknat (han sover hos sina föräldrar som bor på vår gata) när strömmen plötsligt går. Emil och Simon var just då inne vardagsrummet och fick smått panik när allt blev mörkt. Alla husen på gatan va mörka och gatlyktorna va svarta. Precis i middagstid. Ja då hade man varken el och vatten på två timmar. Så K fick åka till donken när han kom hem. Inte min favorit restaurang men blev en sallad så de va helt okej. Simon va mer nöjd om man säger så.

Kl 20.00 var det dags för bakning till imorgon då jag eventuellt ska träffa en tjej i området. Så nu ligger jag äntligen i sängen.

Simon blev väldigt orolig när strömmen gick och pratade hela tiden om det. Precis nu i skrivandet stund kom han in springandes till mig och vill sova här. Den oron tror jag beror på de som hände ikväll. Nu hoppas vi Emil sover bättre inatt men risken finns att vi blir tre och en katt i min säng i natt.

God natt på er!!

Ljus, mc Donalds mat och mys. Simon ser lite smått förskräckt ut! :)

Morotskaka klar check!!

Av Caroline - 11 januari 2017 06:41

Igår hade jag en dag på stan för mig själv. Kristoffer började jobba sina nattpass igår och jag behövde hämta lite kraft inför dom. Vet att de är ganska tungt då. Egentligen skulle jag ha en vännina med på stan men de blev inte så. Jag kände att jag verkligen behövde åka iväg lite så jag tog bussen till stan på förmiddagen. På stan blev det en god favorit lunch, jag bytte en julklapp til Simon och jag fyndade en ny bh. Blev inget mer shoppande men det var så otroligt skönt att bara strosa runt och inte tänka på klockan. Titta på människor ovh bara va. Jag köpte även ett kosttillskott av omega 3 till Simon, har läst studier som visar att de är bra att äta för barn med överaktivitet.

K åkte vid 21 och jag gick in och lade mig i sängen direkt för jag vet att nätterna inte är dom bästa här hemma med Emil. Min ork klarade inte mer än några gånger att springa in till honom i rummet, sen lyfte jag in honom till vår säng ihopp om lite sömn men kl 02 vaknade han och va orolig. Så höll han på fram tills 06. Jag vet inte vad de är som gör att han sover så fruktansvärt dåligt, de har varit en väldigt lång fas nu känner jag.

Snart kommer K hem och ska hå och sova. Idag ska vi ha möte med förskolan och barnpsykologen. De ska bli spännande att höra vad dom säger. K kommer inte vara med då han måste sova eftersom han har två nätter kvar att jobba. Jag ska försöka hinna med att baka en morotskaka idag också för imorgon ska jag och Emil till en tjej och hennes barn i området.

Ovido - Quiz & Flashcards