bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 6 januari 2017

Av Caroline - 6 januari 2017 19:58

Idag va det dags att åka och veckohandla. Båda barnen följde med. Simon tycker de är jätte roligt att få följa med och handla, kanske beror de på att han inte har varit med så ofta. Vill försöka undvika de både för barnen och för oss. Oftast är shopping inget som barn tycker är roligt och då tycker jag man ska försöka undvika de, om man kan givetvis. Vissa har inget val eller har ingen som kan passa barnen och då måste de givetvis hänga på.

Idag blev slutsumman i affären helt okej, till och med mindre än vi hade trott. Vi brukar alltid ha en förmåga att överskrida vår matbudget. Slutar alltid med ett tomt konto veckan innan pengarna kommer in. Lite beror de på att vi vill köpa så mkt som möjligt av vad Simon tycker om och vi testar gärna massa nya saker till honom. Men givetvis är det inte de som är den stora boven i de hela. Man vill både äta gott och bra mat. De kostar men som sagt idag är vi nöjda och vi utnyttjade många rabatter i butiken.

Ikväll innan Kristoffer åkte till jobbet gjorde jag en termos med varm choklad åt honom och hans kollegor. Tycker synd om dom som ska vara ute i denna kyla hela natten. Hoppas de kan värma sig lite med chokladen.

I julklapp i år fick Kristoffer några tavlor av mig som jag tänkte han kunde göra en tavelvägg av i vårt sovrum. I går satte vi upp tavlorna och vi blev båda väldigt nöjda. När jag läser de texten på den ena tavlan rinner en liten tår ner för kinden. Tänk va vi har gått igenom tillsammans. Du är verkligen min själsfrände Kristoffer.

Ikväll blir det stekt lax och en stor sallad för min del. Älskar fräscha sallader och lax är även en av mina favoriter också. Imorgon ska Kristoffer sova innan han går på nästa pass igen. Jag och Emil kommer nog ta en uppfriskande promenad och njuta av vårt vinterlandskap här på landet. Simon är hos farmor och farfar och myser.

Ovido - Quiz & Flashcards