bamsearmittandranamn

Alla inlägg under november 2014

Av Caroline - 28 november 2014 22:35

Gör vi rätt, rätt att sonda på i knappen samma tid, samma mängd varje dag. Jag såg precis en dokumentärfilm från England om en flicka som var förtidigt född och var 7 år och aldrig ätit via munnen. Hon och hennes mamma åkte till Österrike till en speciell klinik som tar emot barn som har matproblematik och många gånger har knapp eller peg.

Den senaste tiden har jag tänkt mkt på att vi måste ta tillvara på att Simon faktiskt dricker 50 % av de han måste få i sig per dag just nu. Han kan bara han känner sig hungrig och sugen. Det märkte vi verkligen efter att han hade varit magsjuk, han drack till och med den äckliga vätskeersättningen via munnen. Han va så hungrig. Snart måste vi ge honom mer chanser känner jag. Tyvärr är vår dietist sjukskriven till januari, men måste ta upp detta så fort vi pratas vid. Känner att jag vill ha en plan och stöttning i de här.

Av Caroline - 26 november 2014 22:42

Tiden bara rullar på och så även dagarna. De är full rulle här hemma, Simon lär sig nya saker för varje dag som går. Imorgon är det dags för BVC besök, han ska få sprutor. På fredag är det första tandläkarbesöket.

Ibland vet jag inte riktigt vad jag ska skriva. Tycker jag skriver ganska mycket samma sak hela tiden. De kan ju inte vara roligt att läsa. Simon är otroligt duktig att dricka ur sin flaska. Idag har han druckit hälften av vad han behöver få i sig på ett dygn och resten har vi givit i knappen. Tyvärr är det fortfarande väldigt dåligt med puré via munnen, inga mängder. De som är så frustrerande är att de går så upp och ner hela tiden, man hinner inte vara glad så länge innan de blir sämre igen. Samtidigt så är de vi som är vana vid att Simon alltid får i sig samma mängd, samma tid varje dag. De är inte normalt, de går upp och ner för alla "normalt födda" barn också. Men vi lever i vår bubbla och har svårare att se de. Men man blir påmind om sådana saker då och då.

Här bjuder jag på lite nytagna bilder på min solstråle!

Av Caroline - 9 november 2014 16:50

Älskade Kristoffer!Jag och Simon är så otroligt lyckliga som har dig i våra liv. Tack för att du finns. Glad farsdag. Simon kunde inte fått en bättre pappa!!älskar dig!

Skapa flashcards