bamsearmittandranamn

Alla inlägg under december 2015

Av Caroline - 31 december 2015 22:57

Simon sover sött i sitt rum, vi får se om han vaknar av alla snällare. De gjorde han inte förra året men nu är han inne i en period då han sover väldigt ytligt. K gick iväg till jobbet alldeles nyss, är så stolt över honom.

Själv har jag krypit ner i sängen och tittar på tv. Känns på ett sätt väldigt skönt och på ett annat sätt lite tråkigt. Jag ligger och funderar på mitt nyårslöfte. Vissa har fler men jag ska bara ha ett i år och de är att njuta mer här och nu, ta vara på varje dag till fullo, leva här och nu. Jag har blivit bättre på de men man kan bli ännu bättre på de.

Idag har Simon och jag lekt hela dagen. Vi har även bakat en kaka som pappa fick ta med till jobbet och bjuda alla duktiga kollegor på. Lite nyårs mys om de hinner. När k kom hem efter att han hade sovit gick vi ut en promenad med Simon. De va väldigt skönt, klart och friskt. Ikväll har vi gjort trerätters och varit ute och tänt lite tomtebloss med Simon.

Imorgon sover K till 14.00 om han inte får jobba över givetvis. Sen är han ledig i fem dagar, ska bli så otroligt skönt att ha honom hemma. Sover så dåligt när han jobbar natt. Känns som det inte är bara Simon som sover ytligt.

Imorgon ska jag försöka hinna lägga upp bilder på de jag lovade i förra inlägget. Ha nu en riktigt trevlig nyårskväll imorgon ta hand om varandra!

Slapp i soffan!

Av Caroline - 30 december 2015 08:25

Morgonen började inte så roligt, mina fina föräldrar åkte hen. Nu när man är gravid sitter känslorna lite utanpå huden, de är svårt att hålla tårar tillbaka. När dom hade åkt bestämde vi oss för att åka och shoppa lite så de blev ikea som alla andra också va på samt babyproffsen. Jag gick in på hm också och köpte större trosor till förlossningen och amningsbh:ar. Har börjar packa min bb väska nu, kanske lägger upp lite bilder under dagen vad jag har i den. På babyproffsen hitta vi ett skötbord. När Simon va liten hade vi ett skötbord på badkaret men jag gillade inte riktigt de och tyckte de va tungt och otympligt att bära av och på när man ska duscha och bada. Så mkt som vi badar i vår familj nu skulle de bli ännu värre nu. Vi ska försöka sätta ihop de idag så allt är förberett. De är bara 41 dagar kvar till beräknat förlossningsdatum. Helt helt otroligt, men jag tror bebisen kommer lite tidigare men vi får se. Efter vår shopping åkte vi hem och Simon fick gå över till farfar och leka lite, han sov även natten där.

K och jag bestämde oss för att gå ut och käka lite eftersom vi inte kommer fira nyår ihop eftersom han jobbar. De blev mkt gott och alkoholfria goda drinkar. Sen åkte vi hem och myste i soffan lite innan jag som vanligt deckade :) på kvällarna har jag svårt att hålla mig vaken. Är så trött.

Hämtade ut lite paket som jag beställt igår. En babybrown nappflaska i glas, tre body från danska märket Hust and Claire (tror de stavas så) samt en Sophie the giraffe bitring som va på rea. De är roligt att fynda. Men nu får de bli köpstopp ett tag :)
Har även klätt om vår liggdel till vagnen med en liten mer vårigare färg. Ska även ta kort på de idag.

Idag ska vi pyssla med lite saker här hemma, bygga ihop de vi köpt igår innan Simon kommer hem. Sen åker K och jobbar i natt och Simon och jag får mysa lite själva.

Nästa vecka har vi massor av läkarbesök och annat för oss, ska berätta mer om de i veckan. De gäller både mig och Simon.


Hoppas ni får en fin dag. De är så kul att se att ni följer min blogg :)

Supergod alkoholfri drink!!

Hungriga och glada!

Jag och bebismagen. De ser så roligt ut på denna bild. Jag sitter i en soffa så ni vet :)

Här är en bild på vår fina korg till bebisen. Jag hitta den på blocket och insåg snabbt att den vill jag verkligen ha. Hoppas vår lilla bebis kommer sova gott i den!

Av Caroline - 28 december 2015 22:41

Det gick jätte bra hos barnmorskan. Hon va nöjd med mina världen och magen hade vuxit bra. Känns jätte skönt. Imorgon går vi in i vecka 35 känns helt overkligt. Nästa måndag är det dags för tillväxtultraljud de ska också bli spännande att se hur mycket bebisen har vuxit sen sist.

Idag kom mormor och morfar förbi då de va påväg hem från min bror i Lund. De mellanlandar hos oss för att sedan resa vidare imorgon. Egentligen skulle jag och Simon följa med dom upp till Sthlm och fira nyår eftersom K jobbar då. Men jag har haft endel sammandragningar den sista tiden så jag känner inte att jag vågar. Vill inte att nått ska hända där uppe när K är tre timmar därifrån. Så vi blir hemma och firar.

Imorgon blir det lite shopping på ikea och kanske på babyproffsen vi får se :)

Här kommer en bild på Simon från idag.

Av Caroline - 27 december 2015 20:21

Så har det känts i min mage fler ggr idag, bebisen verkar ha mycket hicka. De är så mysigt att känna de små rörelserna i sin kropp. De är helt otroligt att något växer i en, en liten bebis. Imorgon är de dags för bm, jag hoppas att mitt blt är bra och de andra värderna håller sig bra ett tag till. Skulle va så skönt om vi fick gå nån mer vecka. Ska bli så spännande att se Simons min första gången han träffar bebisen. Han älskar bebisar och vill gärna kolla på min mobil på bebisbilder.

Idag har vi varit ute i snön på förmiddagen innan pappa skulle åka och jobba. Sen hälsade Simon på hos farmor och farfar.

Ikväll är de sista passet K jobbar innan nyår, ska bli mysigt med några lediga dagar ihop tillsammans alla tre. Hoppas snön har kommit till Er med!!

Av Caroline - 26 december 2015 19:28

Prickarna är kvar men de har inte blivit fler och de har faktiskt blivit mindre röda så de är jätte bra. Idag vaknade K 13.30 efter sitt nattpass och hämtade sen Simon hos farmor och farfar för att sedan bege sig vidare till jobbet igen. Tycker de är så synd om honom att de inte tjänar bättre än vad de gör. De jobbar tre skift och utsätter sig dagligen för stora risker. Mm vårt samhälle är bra konstigt ibland.

Imorgon jobbar han sin sista kväll innan han är lite ledig igen. Simon och jag ska till farmor och farfar lite, är så tråkigt att vara själv. Sen är det så tacksamt att ha fler runt sig som kan leka och busa med Simon när jag inte orkar på samma sätt längre. Känner mig mycket tyngre nu men känns ändå inte som om magen har vuxit så mkt men de får vi se på måndag när jag ska till min barnmorska.

Hoppas ni har haft en lugn och härlig dag!

Av Caroline - 25 december 2015 20:42

God jul på Er!

Nu har julafton varit och jag ligger och vilar mig lite i soffan. K jobbar inatt och Simon är hos farmor och farfar. Tyvärr upptäckte vi att han har fått lite utslag på magen idag och nu ikväll är de ännu mer, vi får se hur han mår imorgon. Han har varit väldigt pigg idag.

Hoppas ni har haft en bra jul!
Skriver mer imorgon..

Av Caroline - 21 december 2015 22:22

Simon piggade på sig från febern, redan i lördags va han feberfri igen. Så skönt, han behöver få återhämta sig lite innan det är dags igen.

Nu är istället pappa K och jag förkylda. K är lite sämre eller kanske inte, men de verkar så ialf :)
Nu är K äntligen ledig i tre dagar, så härligt att få ha honom hemma. I år har vi turen att han inte jobbar jul. Jul är något speciellt för mig, man vill fira med sina nära och kära.

De va mysigt med besök av mormor och morfar i helgen. Simon fick en "dos" av dom så han klarar sig ett tag. De skulle nu vidare ner till Skåne och fira jul med min bror. I år firar vi jul med K:s mamma, pappa och bror. De ska bli jätte mysigt.

Imorgon går jag in i vecka 34, de känns helt otroligt. Jag är så glad, tacksam och varm i hjärtat.

Av Caroline - 17 december 2015 20:49

Sjukstuga!simon hann gå på dagis i fyra dagar innan han blev sjuk igen. Såg direkt det på honom vi kom hem från logopeden och dietisten. Han va glansig på ögonen och varm, feber var ett faktum. Som tur är hann vi med några möten med viktiga personer kring Simon denna vecka. De är så tråkigt när de behövs skjutas upp hela tiden. Hoppas att han kurerar sig snabbare denna gången, tycker så synd om honom.

Lilla killen, de är inte lätt med alla basiliusker som finns denna årstiden.

Imorgon kommer mormor och morfar hit till oss från Sthlm. De ska bara göra en mellanlandning några dagar innan dom sedan ska ner till min bror i Lund och fira jul. Ska bli mysigt. De är skönt att slippa vara ensam med Simon när han är sjuk eftersom
man själv känner sig rätt slut som gravid. K ska nämligen jobba denna helg.

I väntan på logopeden och dietisten hälsade vi habiliteringens häst :)

Ovido - Quiz & Flashcards