bamsearmittandranamn

Alla inlägg under augusti 2014

Av Caroline - 6 augusti 2014 21:02

Idag tog Kristoffer, Simon och jag en liten tur till Åkersberga. Vi gick runt och tittade lite i butiker och åt gott. Simon va duktig som vanligt :)

Ikväll är det sista kvällen innan min bror och hans familj åker hem till Skåne igen. Det känns jätte tråkigt men vi har haft en underbar vecka tillsammans som man kommer leva på länge.

Nu ska vi snart hugga in i lite kräftor, jag älskar kräftor!!

Av Caroline - 4 augusti 2014 10:14

Kl 01.30 vaknade jag av att mina föräldrars gamla golfen retriver vankade av och ann utanför vår dörr till sovrummet. Hon andades fort och verkade orolig. Jag gick upp och hjälpte henne ner till ytterdörren på bottenplan för att sedan släppa ut henne. Hon var kissnödig.

När jag kom upp igen till sovrummet och skulle lägga mig i den mest knackiga säng jag varit med om vaknar Simon. Jag tar upp honom och sjunger lite tyst för honom för att sedan lägga tillbaka honom i hans säng. Nä icke de gick inte, han började återigen gråta. Jag tog upp honom och lade honom i min säng, men där hitta han ingen ro (konstigt nog). Jag bytte blöja och värmde lite ersättning men nä inget passade. Ca 04.00 somnade han deckad i min säng och vaknade sedan 06.45 och tyckte det var dags att gå upp. Jag fick verkligen anstränga mig för att kunna öppna ögonen.

Nu sitter jag och ger honom hans mellanmål, han har somnat i min famn och mina ögon bara svider...

Av Caroline - 3 augusti 2014 23:07

Tänk när du va såhär liten!!

Av Caroline - 3 augusti 2014 23:04

Idag tog vi det bara lugnt. Min bror med sin familj åkte hem, deras semester var nu över. Nu är min andra bror och hans familj kvar. Det är mysigt att få träffa honom lite fler dagar då vi inte ses så ofta. Jag hoppas det blir ändring på de. Simon tycker det är så roligt med mycket folk runtomkring sig.,

Ikväll när jag gav honom hans kvällsmål satt jag och studera honom från topp till tå. Tänk vad han växer hela tiden vår fina kille. När han slappnar av ser man att han faktiskt har lite kinder. Idag har han verkligen visat han har en vilja av stål. Han blev fly förbannad när vi skulle borsta tänderna som en gång i tiden gick jätte bra och faktiskt va lite kul.Tänk vad saker och ting ändras. Och tur är väl de ibland. Idag har han inte kräkts någonting, det är kanon. Mat/puré är fortfarande ointressant men jag är glad att han får behålla ersättningen ialf.

Imorgon kommer vår fina pappa/sambo, sooooom vi har saknat honom.

Av Caroline - 2 augusti 2014 21:38

Idag tog vi en tur med båten till en av våra favorit badplatser. Det blev några timmar på förmiddagen, sen räckte de bra att åka hem och få lite lunch i magen.

Idag har Simon bara kräkts en gång, jag sitter på spänn varje gång jag ger honom mat. Nu längtar vi jätte mycket efter Kristoffer, ska bli så mysigt att få krama om honom på måndag!

Här kommer lite bilder från idag!

Simon med sin fina kusin!

Simon och mormor!

Av Caroline - 1 augusti 2014 16:07

Tillbaka till sitt vanliga jag. Han är pigg som vanligt och glad nästan hela tiden. Så skönt att se.

Vet ni...Igår tog Simon sina första små vingliga steg själv mellan mig och min svägerska. Visst de va få steg men de va på egen hand. Nu är det nog inte långt kvar innan han går själv :) underbart!!

Ovido - Quiz & Flashcards