bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Caroline - 28 augusti 2014 20:27

I eftermiddag när min pappa kom hem från sitt jobb bestämde vi att vi skulle ta en sväng ut med båten. Eftersom vi hade varit inne nästan hela dagen tyckte jag att det var en kanon idé så man fick lite frisk luft.

Mamma bestämde att hon ville stanna hemma med Simon så de blev bara jag och pappa. Vi åkte och satte oss i en vass och pimplade abborre. Vi fick massor som vanligt. De här året har det varit kanon med fisk. Efter ett tag bestämde vi att vi var klara med fiskandet för den här gången och vi drog upp ankaret och pappa startade motorn. Helt plötsligt dök de upp ett sälhuvud mitt i sundet. Den tittade på oss med sina stora mörka ögon samtidigt som den pyste ut luft genom näsborrarna och tog ett nytt andetag för att sedan försvinna ner i de mörka djupa vattnet. Vilken häftig känsla att se en säl i de fria och den hade koll på just oss. Tack Roslagen för den här sommaren, på lördag bär de av hem till Linköping igen. På återseende :)

Ja de skulle kunna vara vad som helst men jag lovar det va en säl :)

Av Caroline - 28 augusti 2014 15:08

Inatt sov Simon bra men vaknade dunderförkyld vid 05.00 Jag vaknade och kände hur jäkla ont jag hade i halsen och min kropp värkte. Jag pallra mig ur sängen och gick och hämtade Simon som ligger i ett annat rum. Om man säger så här, han kunde inte somna om.

Idag har de blivit en super lugn dag men vi får se om vi ska ut lite i eftermiddag. Få lite frisk luft, tyvärr blåser det väldigt mycket här. Vi får se :)

Ovido - Quiz & Flashcards