bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

Ibland känner jag mig som ett stort frågetecken!

Av Caroline - 16 augusti 2014 20:39

Vad är rätt?hur gör man rätt?är det rätt som vi gör?kan vi göra på nått annat sätt?

De här är frågor som hela tiden cirkulerar i mitt huvud i stort sätt flera ggr om dagen. Många säger att en mamma gör vad hon tror är rätt för sitt barn, men ska jag vara helt ärlig så vet jag absolut inte om det här är rätt. Att sitta dag ut och dag in och spruta in samma mängd mat i Simons mage. Är det rätt?är det rätt här och nu men är det något som för med sig nått bra för framtiden?kan det verkligen bli en vändningen med maten om man gör samma sak varje dag, varje tid?inte gör någon förändring. Jag vet inte. Och vem vet egentligen?ingen! Hur frustrerande är inte de då...sjukt frustrerande!!

 
 
Ingen bild

Lisa

17 augusti 2014 17:00

Fy Caroline! Jag känner så med dig.. Tänkte också så när vi fastnat i sonderiet.. Till slut ifrågasätter man allt.. Man gör som man blivit tillsagd att göra och slutar att tänka/ känna lite själv.. Jag har inga kloka svar. Inga alls. Jag vet inte om det alltid är så att mammor känner vad som är rätt för sina barn. Ibland tänker jag att man har helt enkelt inget val och vad tjänar det då till att känna efter vad som är rätt. Ingen kan ju känna att det känns bra att ge sitt barn mat genom sond eller knapp. Men vad är alternativet liksom!? Jag förstår din frustration! Och hoppas att det vänder❤️. Kram

Caroline

17 augusti 2014 22:52

Tack fina du!!

 
Ingen bild

Shanthi Kax

27 oktober 2014 22:29

Hej!
Måste vara få säga att allt det du skriver om här, skulle kunna vara exakt mina ord.. Håller med dig totalt. Jag tänker och tänker och blir så trött på mig själv. Har ifrågasatt mig själv så många gånger, känner sådan frustration vissa dagar då vi är så styrda av dessa sondningstider. Tycker att vissa dagar gör man inget annat än å lagar till välling, erbjuder flaskan, sondar med spruta och sen rengöring av dem å sen efter 2 timmar så ser det lika ut igen 6 gr om dagen. Sorgen finns där varje dag var 3:de timma och man får aldrig någon paus från sorgen. Men allt jag vet är att jag vänder in och ut på mig själv för att det en dag ska vända för mitt älskade barn. Och givetvis är all möda värt allt. De är bara så tungt just nu att aldrig kunna vara så flexibel i ens vardag.Som Wilja mår och äter idag så finns det inte på kartan att vi ska kunna hoppa över något sondmål :-(
Vi får verkligen hoppas att det vänder snart för våra älskade barn.
Kram till er

Caroline

28 oktober 2014 20:07

Tack för ditt fina inlägg ;) kram till dig!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards