bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Härlig helg!

Av Caroline - 17 april 2016 01:55

I fredags åkte vi till några vänner på kvällen och grillade. Vi stod för efterrätten som blev en nutella parfait. De va jätte mysigt att få umgås med dom och prata mycket. Simon tyckte de va jätte roligt men tyvärr blir han väldigt mycket "all over the place" när han är trött så de blir mycket passande och springande efter honom. Men de är så skönt med lätta människor som har förståelse för de.

På lördagen va vi ute i trädgården mycket och fixade. Vi gjorde i ordning på vår altan. De finns verkligen hur mycket som helst man skulle vilja fixa med. Nått som vi måste göra är att köpa två staket som vi ska sätta upp så Simon inte kan rymma från vår baksida. Skulle vara så skönt om man kan sitta och äta på altan utan att behöva att springa och jaga honom. Han är så snabb nu förtiden. De ska vi fixa snart. Jag skulle vilja åka till rusta och dollarstore och handla lite ut dit, vi får se vad man får av försäkringskassan :) lite pelargoner ska jag också köpa.
Efter fixet på altan gick vi en promenad i spåret, jag tog några fina vårbilder på mina älsklingar. De har varit så otroligt mysigt att ha K hemma i två och en halv månad. Ångrar inte alls att vi tog två månader dubbeldagar, lever hellre lite fattigt för ett tag. De har varit otroligt värdefullt. Den här tiden kommer aldrig igen och K har haft möjligheten att se Emil växa och lära känna honom på ett annat sätt än om han hade jobbat. Men på måndag är det dags, då är det dags att komma in i de vanliga rutinerna. De blir bra, man får ge de lite tid.

Idag söndag ska vi iväg till min kollega på 1-års kalas. Jätte trevligt. Vi ska även fira mamman som fyllt år och även storebrorsan som också fyllt år. Roligt för Simon att få träffa lite barn också.

Här kommer lite bilder

Visst är hans dress från kaxs fin, så himla härlig färg. Den fick han av farmor och farfar när han fyllde år.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards