bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 15 april 2016

Av Caroline - 15 april 2016 10:29

Idag är jag 2 1/2 månad!
Jag väger 5660 gram och är 58,5 cm lång!

Av Caroline - 15 april 2016 03:18

Igår natt blev jag lite orolig då Emil bara sov och sov. Han va inte alls så intresserad av tutten som han brukar. Jag bestämde då att vi måste ringa vårdcentralen och höra vad dom säger. Emil har ändå varit förkyld i över en månad, va ju lite orolig om det var nån infektion som behövde behandling. Vi fick en tid kl 11.00 De passade perfekt då Simon va på dagis.

Vi va på plats exakt 11.00 då vi inte ville sitta i väntrummet så länge och få fler sjukdomar. Vi vänta och vänta. Kl 12.10 fick vi komma in till en läkare. Jag höll på att explodera. De borde vara självklart att föräldrar med barn inte behöver vänta så länge utan prioriteras lite bättre. I väntrummet fanns det ingen ventilation, kändes som luften stod stilla. Huvudet började värka, mycket pga den dåliga luften men också sömnbristen från natten som va. Ingen läkare kom ut och bad om ursäkt för den enorma förseningen. Blir så arg.
Väl inne hos läkaren frågade hon oss saker som om vi var lite "tappade bakom en vagn", saker som va självklara. Jag kände lite hur de kokade i mig och jag svarade lite spydigt tillbaka. Tillslut lyssnade hon på hjärta och lungor och de lät bra som tur va. Men förkylningen va ingen fara enligt henne, de kan de ha hur länge som helst. Huvudsaken dom inte har feber. När vi kom hem va de bara att slänga i sig lunchen för snart skulle vi hämta storebror. Trodde vi skulle hunnit gjort lite mer hemma innan han kom hem men de blev ju inte riktigt så.

På eftermiddagen åkte jag och Emil till stan, jag skulle uträtta några ärenden och sedan träffa en väninnan och äta lite mat. Ärendena avklarades fort, super skönt. Jag och Emil tid en buss hem 20.30, tiden bara sprang iväg nät man har de mysigt. Så skönt att få prata och ventilera med en annan tvåbarnsmamma som vet exakt hur man känner.

Simon och K hade haft en mysig grabbkväll. Tyvärr hade Simon kräkts på kvällen då han är väldigt hostig men annars hade de haft de bra.

När jag kom hem va jag väldigt trött och sängen kändes väldigt lockande efter denna dag!

Ovido - Quiz & Flashcards