bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 15 juni 2017

Livets resa!

Av Caroline - 15 juni 2017 09:50

Under vår resa med Simon har jag träffat många underbara människor. Människor med liknande resor, resor som tagit andra vändningar. Resor som inte blivit som man hade tänkt sig. Livet är skört, vi kan inte bestämma allt. Vi kan inte styra över allt även om vi så gärna vill de. Människan vill ha kontroll, de gör oss trygga.

Med vår resa och dom jag har lärt känna så är jag så tacksam för livet. Jag kan nu lättare se vad som är viktigt i livet och jag känner otroligt starkt med dom som inte har de så lätt. Jag lägger mina värderingar på en helt annan nivå än vad jag gjorde tidigare. På nått sätt känns de som om jag nu är mer förberedd på eventuella svackor. Lever man ett liv som går mest nerför tror jag fallet blir längre. Man är så van vid medvind att man nästan tror att de alltid ska vara så eller ska förbli så, men så funkar inte livet.

Många kan nog tycka att jag blivit annorlunda sen vi fick barn och Ja de tror jag också. Eller de vet jag att jag har blivit och de blir nog så helt naturligt. Saker och ting sätter sina spår, man bli ärrad när livet tar sina hastiga svängar. Jag är så lycklig att mannen jag lever med är den han är. Han har stöttat och hjälpt mig från dag ett, han har ett hjärta av guld och tänker ofta på sin familj. Han har redan från början sett föräldrarskapet som ett samspel och något man är tillsammans om . För vissa är de här en självklarhet men långt ifrån för alla.

Idag tycker jag vi ska tänka lite extra på livet och vad som är viktigt för saker och ting kan förändras fort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards