bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 17 juni 2017

Av Caroline - 17 juni 2017 13:45

För vissa är det tabu eller svårt att säga att egentid behövs när man lever familjeliv.. Givetvis är det väldigt inviduellt men jag kan lova er att om man är hemma 100% i 3,5 år är det behövligt. Känner att mitt tålamod inte är lika bra längre, behöver tankas upp snabbare än innan. När K jobbar är/har jag också varit själv med barnen väldigt många timmar. Och självklart så är det så för många som är ensamstående och då fixar man givetvis de. Ibland blir det sån oerhörd kontrast från ledig tid tillsammans till jobb med mkt tid själv.
För mig räcker endast en kort stund själv för att tanka på lite energi. .

Idag vaknade jag med världens smärta i magen, vet inte vad de är. Samtidigt kom Simon in till mig kl 06 och Emil ville gå upp samtidigt. I dag känner jag att mycket av min energi lagts på att parera mina magsmärtor. Idag var en sån där morgon då man bara vill vända sig om och somna om.

Som tur va kom K hem nyss och jag ska njuta av tiden tillsammans innan han åker igen 21. Två dagar kvar till hans semester, jippi!

Ovido - Quiz & Flashcards