bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 13 juni 2017

Måndag och tisdag!

Av Caroline - 13 juni 2017 23:41

Nu har det gått några dagar sedan vi drog knappen och det går jätte jätte bra. Stoltare kille får man leta efter. Han visar mer än gärna sin mage för alla. Han är så stolt över sitt stora plåster på magen. Jag kan inte med ord förklara för er hur stolt jag är över honom. Han slutar aldrig att imponera mig. Han gör mig till världens stoltaste mamma. Han är så himla positiv hela tiden. De ger oss så mycket energi att orka vidare i allt. Ger mig energi när jag känner att den börjar försvinna helt.

Igår jobbade K kväll och jag skulle hämta Simon på förskolan. När jag hämtade honom sa pedagogerna att vi skulle ses på möte idag (som igår) jag fick chocken då jag hade noterat att de var på onsdag och inte måndag. Där stod jag med två barn och K jobbade och snart skulle jag på möte. Visste att om mötet inte blev av skulle de inte bli förens efter sommaren och de känns inte bra. Varje möte som gäller Simon känns så otroligt viktigt så jag måste bara fixa de. Jag ringde i panik till vår grannflicka som var hos sin kille en bra bit ifrån oss. Berättade läget och hon kom på 30 min och hjälpte mig att passs Emil under mötet. Så himla tacksam, vilka underbara människor vi har runtomkring oss. Simon fick vara på förskolan tills mötet var klart. Simons kontaktperson samt specialpedagog var med på mötet. Vi pratade om hur de gick och vad vi tyckte som föräldrar. En nu plan gjordes. De va ett bra och givande möte. Jag fick fram de jag ville ha sagt och de kändes bra. Är så glad att jag alltid varit så verbal, sen tror jag man blir de när de gäller ens barn även om man inte va de innan man fick barn. Jag va trött efter mötet men är så glad att vi fick till de. Det var en av pedagogerna som sett fel på dag och givit mig en lapp med helt fel dag. Blev rädd att det var jag som hade blandat ihop alla tider.

Idag har K varit ledig och jag har varit inne i stan och hämtat mina nya glasögon. Är jätte nöjd men lite ovant med runda glasögon men måste bara vänja mig. Gjorde lite små ärenden. Tycker de är så skönt att bara gå själv och tänka och strosa. Samtidigt som jag är en otroligt social människa så tycker jag ensamheten också kan vara så skön. Behöver lite tid att bara få vara Caroline, de är jätte viktigt för mig. Nu på kvällen när barnen somnat har jag tagit hand om mig själv genom bad och bodyscrub, så underbart. Jag mår så bra när jag får ta hand om mig själv lite. Behöver inte lång tid utan bara en liten stund att få måla naglar, fila fötter eller bara få tvätta håret och föna de. Mår så bra då. Jag har alltid varit en tjej som tyckt om att fixa och göra iordning mig. För mig är de min viktiga energikälla för att fylla på ny energi. Det är viktigt att alla hittar en sån källa tror jag, en inviduella och unik energi källa att tanka batterierna på.

Imorgon skulle Simon få åka med förskolebussen på en utflykt, så spännande. De håller på att renovera på förskolan därför har de en förskolebuss att tillgå. Hoppas han tycker de blir roligt imorgon. Förra gången blev han ledsen när jag lämnade honom vid bussen men de berodde på att han inte var förberedd på de. För Simon är de otroligt viktigt att vi förbereder honom då nått ska ske på ett annat sätt än va de brukar. Jag hade tyvärr tagit fel på dag sist, klantigt av mig. Får berätta mer imorgon om utflykten!

Imorgon ska tydligen solen smycka vår himmel, ser fram emot de!!

Du och jag kära barn!!
Jag skulle kunna skriva en bok om vår resa tillsammans :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards