bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 10 juni 2017

9 juni - En dag vi alltid kommer att minnas med otrolig stolthet

Av Caroline - 10 juni 2017 06:42

Igår var vi ju hos sjukgymnasten med Simon, de gick bra. Han hade utvecklats framåt även om han är ganska omogen på vissa plan när de gäller det motoriska. Han har tex inte kommit in i det naturliga spring stegen utan springer mer som ett mindre barn. Hon upptäckte även att han har ganska mjuka fötter. De är därför oerhört viktigt att han har bra skor som ger honom bra med stöd. Absolut inte för stora skor. Jag menar inte att något barn ska ha för stora skor men jag som själv jobbar i skobutik rekommenderar alltid en och en halv cm på barnskor, då foten rör sig ca en halv cm när man går. Då har man en cm att växa på, men de funkar inte för Simon. Han blir direkt fummlig och ramlar lätt. Hon såg även att fötterna faller in lite och därför är de bra med lite uppbyggda skor.

Igår va en milstolpe i vårt liv, ett kapitel som äntligen tog slut och vi har nu fått vända sida. Efter flera års kämpande tog vi bort knappen på Simons mage. Det gick jätte jätte bra och Simon var fullt med på noterna. För länge sen när vi pratade om att ta bort knappen sa han att han inte ville. Jag förstår de, då han har haft den så himla länge att han känner att de har blivit en del av hans kropp. Vi är så otroligt glada och stolta över honom, vilken resa de har varit. En resa fylld av oro, rädsla, ångest men också förväntan. Vi har givit Simon tid, tid att på egna villkor får närma sig mat. Utan att vi ska vara där och stressa och pressa honom, de tror jag är nyckeln till mycket. Sen när vi fick upp mer och mer ögonen på hans överaktiva sida byte vi fokus från maten till de vilket jag tror gjorde maten mindre laddad för honom.
9 juni 2017 kommer vi alltid minnas och vara så stolta över. Simon har varit en kämpe under alla dessa år och jag och K har gjort allt i vår makt för att stötta Simon så gått vi kunnat. Men många gånger har man velat lägga sig ner och ge upp men jag är så glad att vi aldrig gjorde de!

Älskade barn!!

 
 
Ingen bild

Tessan

13 juni 2017 21:14

Älskade barn!❤️❤️❤️

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards