bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 20 december 2016

Av Caroline - 20 december 2016 22:43

Idag har jag haft mkt tankar i mitt huvud, blir lite så när man är själv och Emil inte börjat prata än. Man får inga svar utan man svarar själv genom tankar :). Man får all tid i världen att tänka, grubbla och fundera. De värsta är att jag inte blir klokare av de. För det mesta blir det alltid ännu mer grubbel. Jobbar dagligen med att de inte ska gå så långt så det blir grubbel utan mer konstatera att nu kom den tanken igen ja men det ger mig inte bra energi och sen släppa men oj va svårt de är.

Ibland blir man bara less hur vissa människor fungerar och tänker. Jag mailade en person i mitt liv ett viktigt mail i början av december och har fortfarande inte fått svar. Tänkte direkt att personen i fråga kanske är ute och reser eller något liknande och att de finns säkert en logisk förklaring varför de tar så lång tid att svara. Ikväll upptäcker jag på instagram att denna person är inne och gillar andra bekantas inlägg. Alltså kan man lägga tid och energi på det men inte svara på mitt mail som faktiskt var ganska viktigt. Ibland tappar jag lite hoppet på människan. Ibland är man inte mer värd än smuts under någon annans sko. Så himla tråkigt.

Jag har också idag ringt till mitt försäkringsbolag för tredje gången för att höra vad de kan göra för mig ifall sjukhusets försäkringsbolag säger nej och ger avslag om ersättning i mitt ärende. De kan inte göra nått. Alltså ingenting, får 0 kr från dom. Trots att jag har hemförsäkring med olycksfallsförsäkring. Men hur kan det få vara så i vårt samhälle. Vi ska ha massor av försäkringar men när de sen gäller så finns de ingen fallskärm utan man störtar.

För ett tag blir jag ganska nere men jag har lärt mig att klara av mycket. Mycket har hänt mig under de senaste åren som har fått mig att bli lite annorlundare. Jag uppskattar saker pp ett helt annat sätt och lära mig att leva livet på ett annat sätt. Jag kämpar för min familjs skull. Jag kommer alltid vara en fighter, en fighter som säger ifrån när jag tycker saker och ting är fel. Vissa saker tar energi ifrån en och man får värdera vilken fight man ska ta. Men jag kommer alltid lätta mitt hjärta när nått känns fel.

Imorgon blir en riktigt bra dag. De känner jag. Och på torsdag blir ännu ännu bättre. Jag ska nämligen ut och äta med två vänner och sånt behöver jag massor av, de ger mig så underbar energi. Givetvis ger min familj de med men man behöver lite av varje.

Sov gott fina ni!

Ovido - Quiz & Flashcards