bamsearmittandranamn

Alla inlägg under juli 2014

SR

Av Caroline - 25 juli 2014 11:59

Ni måste lyssna på sverigesradio, lyssna till Erika Svantesson och "Det omöjliga valet". Gå in på hemsidan och sök.
Jag ryser i hela kroppen när jag hör henne berätta.

Skriv gärna en kommentar här när ni har lyssnat..

Av Caroline - 24 juli 2014 21:54

Nu va det ett tag sedan jag skrev. Kristoffer har börjat jobba och jag har faktiskt också jobbat ett pass den här veckan och ska även jobba på lördag. Jätte kul.

De här varma dagarna har vi mestadels varit inne, man märker på Simon att han inte mår bra av värmen. Han sover jätte dåligt i vagnen och svettas som en tok. Istället har vi lekt massor inne.

Oj vad de händer mycket med Simons utveckling just nu. Han har blivit så stor våran kille, han är inte längre våran bebis utan våran stora kille. Idag fick han smaka glass med chokladsås, de va ganska gott. Roligast var att leka med chokladdåsen (lägger ut en bild nedan). När Kristoffer kom hem åkte vi till en liten sjö i området och tog ett dopp innan det var dags för middag, Simon älskar verkligen att bada.

För nån vecka sedan mailade jag till sjukhuset angående min upplevelse av vården när vi var inlagda med Simon. Idag fick jag svar, tyvärr hade jag mailat till fel person men det skulle bifogas snarast till rätt person som skulle höra av sig till mig. Känns väldigt bra.

Imorgon ska Simon leka lite med sin farmor och farfar för på lördag åker vi upp till mitt landställe igen och blir borta ett bra tag.

Tyvärr går maten riktigt dåligt och de gör det inte lättare att det är så otroligt varmt.

Här kommer några fina bilder på mitt chokladmonster!

Av Caroline - 13 juli 2014 11:32

Nu har vi varit uppe ett tag på landet. Det är så underbart och fridfullt. Igår kom Kristoffer upp igen efter att ha varit hemma en sväng och hjälpt sina föräldrar. Simon är pigg och glad men äter fortfarande dåligt. Just nu känner jag ingen direkt stress och oro för de, jag tror att han kommer att börja äta när han är redo för de. Jag tror att hans matproblematik handlar mycket om hans fosterliv och hans tillväxthämmning. Han behöver tid och inte press och stress. Det är jag och Kristoffer som mår dåligt över att han sondas, inte han. Han vaknar alltid upp med ett leende på läpparna varje morgon...det är underbart!

Idag ska vi bara ta de lugnt och njuta av sommaren :)

Av Caroline - 7 juli 2014 11:53

Nja den går inte speciellt bra. Han är nyfiken på allt och stoppar i munnen men de mesta åker ut igen. Igår åt vi lövbiff, pommes och bea. Då fick Simon smaka lite bea och han verkligen njöt men så fort att jag mosade i pyttelite potatis i såsen spottade han ut. Han är så otroligt känslig för minsta lilla fast mat. De är så svårt och frustrerande. De är som om han inte vågar/förstår att man ska svälja. För de har gjorts undersökningar i hans svalj och inget är fel. Jätte konstigt.

Jag försöker hålla humöret uppe allt för att de inte ska bli så laddat kring hans måltider. Han måste tycka de är kul och inte nått som är jobbigt. Allt måste hela tiden vara på hans villkor och de är okej med en sked fastän man så gärna vill att de ska bli fler såklart :)

Han snuttar fortfarande bra i flaskan på kvällen, igår blev de 120 ml så de är ju super bra!!

Av Caroline - 7 juli 2014 11:43

I lördags jobbade jag, det gick jätte bra. De var verkligen super kul. Skönt att få lämna bubblan för ett tag och se de som finns utanför.

Efter jobbet åkte vi upp till Sthlm, de tog sin lilla tid men det gick bra. Blev dock en lite sent för Simon men han klara de fint.

Igår va vi och handlade lite på förmiddagen och sedan spenderade vi dagen på tomten, gungade, lekte i sandlådan och busade.

Idag har vi varit och badat vid en liten vik. Tyvärr var det väldigt mycket fågelbajs på stranden annars va de toppen. Simon tyckte de va jätte kul att gå runt med pappa längst strandkanten. Han satte sig själv då och då men ville snabbt upp igen. De va nog lite för kallt egentligen :)

Ikväll kommer Simons mormor, morfar, morbror, moster och kusin ut. Det ska bli jätte mysigt. Simon älskar sin kusin Alicia, hon är bland de roligaste han vet :) allt hon gör är toppen!!

Här kommer lite bilder från igår och idag..

Av Caroline - 4 juli 2014 21:51

Oj idag har vi varit ute och åkt massa bil. Haft en hel del ärenden att göra nu innan vi ska åka upp till mitt landställe igen. Vi åker imorgon efter mitt jobb. Ja ni läste rätt, mitt jobb :) jag ska jobba min första dag på ett år och två månader, känns nervöst. Känns som jag är ny igen men man kommer väl snabbt in i de igen. Ska bli spännande.

Idag köpte vi en ny bilbarnstol till Simon. Han satt så bra i den, så bra att han somna :) ni ska få se bild.

För några dagar sedan beställde jag två armband från en annan prematurmamma. Idag va det dag satt hämta dom och jag blev så nöjd. Hon gör egna, otroligt fina smycken. Ni ska även få se bild på dom.

Idag har Simon snuttat ganska bra på sin flaska då vi har erbjudit den mer än vanlig mat nu när vi har varit ute och åkt mycket. Han va inte helt nöjd med en hel dag runt omkring stan :)

Håll tummarna för mig imorgon!!

Av Caroline - 1 juli 2014 17:54

Här hemma är det lugnt, vi har bara varit hemma idag och myst. Våra grannar har precis köpt en liten hundvalp så vi har hälsat på den ett antal gånger idag, den är så söt och Simon älskar djur.

Igår kväll hade vi besök av några vänner, de va super mysigt. Vi åt och pratade och Simon va jätte duktig och glad som vanligt.

Imorgon ska vi ut och fara lite, troligtvis blir de ett inköp av en ny bilbarnstol till Simon. Sen ska vi åka och hälsa på lite djur, hästar och getter osv. Hoppas de blir bra väder imorgon.

Här kommer två bilder från mitt landställe..

Ovido - Quiz & Flashcards