bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 20 maj 2017

Sthlm i mitt hjärta!!

Av Caroline - 20 maj 2017 23:24

Så heter ju allsången från Skansen och den texten stämmer så fint in på mina känslor för Sthlm. Nu är vi äntligen här, jag och Simon. Vi har lite egentid med mormor och morfar. De är toppen och Simon trivs som fisken i vattnet. Vi leker, åker båt, umgås och äter god mat. Tyvärr har jag åkt på någon magbakterie så min mage är inte som den ska. Jag känner mig orkeslös och matt i kroppen av allt springande på toan. Så typiskt att de skulle bli så när vi äntligen skulle åka hit. De finns ju värre saker så de är bara att bita ihop.

Jag glädjs så mycket åt varje gång vi åker upp och hälsar på mamma och pappa, de är ju faktiskt inte så konstigt. Det är här jag kommer ifrån, de här är mina rötter. Det är inte alla som har 30 mil emellan varandra. Vi har alltid haft en otroligt nära och öppen relation till varandra och det är därför jag tror att vi har klarat avståndet så bra. Men ju äldre jag blir desto mer saknar jag närheten av dom, att bara kunna komma på en fika. Hjälpa dom med saker de behöver hjälp med. Såna små och korta stunder men också stunder att få ta hand om dom på. Ge tillbaka lite av all kärlek och närhet jag och mina bröder har fått. De är alltid jobbigt att åka ifrån dom och de kommer de alltid att vara. Vi lever i nuet och saker och ting kan förändras fort, de måste vi tänka på. Uppskatta varandra här och nu!

Man ska vara glad och tacksam för vad man har och man ska vara glad för andras skull. Glädjas åt och med varandra. Imorgon är de min kära mammas födelsedag. Jag är glad att vi får vara här och fira den tillsammans med henne, hon är världens bästa på alla sätt och vis.

Många tycker att jag är väldigt verbal och öppen med mina känslor. Varför ska jag stänga in dom?varför ska jag inte säga hur jag känner?jag vill att mina närmsta ska veta vad jag känner och för mig är det viktigt att förmedla mina känslor. Jag vill alltid att mina barn ska känna att de kan prata med mig om allt, allt mellan himmel och jord. Att de ska skratta och gråta tillsammans med mig, dela roliga saker men också tråkiga saker med mig. Vårt hem är byggt av kärlek, tillit, respekt och öppenhet.

Imorgon hoppas jag att jag vaknar upp till en lite bättre mage, vi får se.

Godnatt på er alla!

Min fina familj

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards