bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 10 mars 2017

Samtal som får mig att bli tårögd!

Av Caroline - 10 mars 2017 11:57

Igår var det dags att arbeta igen. De va roligt men mycket lugnare än sist jag jobbade. Alltid roligast när det är massor att göra och mycket kunder att hjälpa.

Idag jobbar K kväll och jag hann faktiskt med ett intervall pass innan han ska åka. Jag löper en bit och går en bit, håller på så i ca 7 km. Känner att jag inte orkar springa 7 km riktigt än. Men jag är på bra väg.

Alldeles nyss fick jag ett underbart samtal. De var Simons knappsjuksjöterska (gastrostomi) som ville ge mig lite information om hur det kommer gå till när vi ska ta bort knappen. Ni läste rätt, TA BORT knappen. Ögonen fylls av tårar när jag tänker på att de snart är dags, fortsätter han som nu så kommer de troligtvis bli till sommaren. Man vill se först att han klarar den värsta tiden på året med alla infektioner. Det känns så overkligt. Simon hade sond genom näsan tills han nästan va ett år gammal sedan fick han sin knapp på magen som snart har funnits med honom i tre år. Det känns som en evighet. Tänk att han/vi snart har kommit till målet, ljuset i tunneln. De kommer bli en "knappfest" den dagen. Pappa och mamma dricker champagne och Simon får chokladmjölk som han kallar de (oboy). Fyra år av kämpande, sorg, smärta, pushande, tårar, förtvivlan, hoppfullhet, framsteg och glädje. En blandning av alla känslor. Hela familjen har kämpat. Jag har svårt att sätta ord på mina känslor just nu. Jag är så otroligt stolt över Simon, han är min hjälte och förebild i att alltid vara en sån otrolig kämpe och fighter. Han sprider så mycket kärlek och hopp runt sig. Han är alltid så positiv och de har hjälpt mig många gånger att kunna se ljuset när de har varit som tyngst.
Sen är inte matproblematiken slut än, vi är inte riktigt där än men snart. Man måste hjälpa och pusha honom lite mer än en "vanlig" fyraåring men de handlar nog också mycket om hans överaktivitet. Att inte ha ro att alltid sitta kvar. Impulserna är för många. Man märker de tydligt när jag är själv hemma med båda barnen när K jobbar. Simon behöver min fokus hela tiden medan Emil också behöver de.

Ville dela med mig av denna härliga nyhet och önska er en trevlig helg!!

Liten Blir Stor

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards