bamsearmittandranamn

Alla inlägg under december 2013

Av Caroline - 5 december 2013 20:20

Idag har vi varit ute och åkt buss igen. Denna gång var Simon vaken under hela bussresan, han tyckte de va lika spännande som igår.
Idag besökte vi Simons kompis Arvid och hans mamma Sophie. Det va så mysigt att ses och prata av sig. Alltid lika mysigt varje gång.

Imorgon åker vi upp till Sthlm igen. På lördag ska jag och min pappa gå på julmarknad i gamla stan, något som vi har gjort varje år sedan jag var en liten flicka. Det är något speciellt som jag och min pappa har. En "Du och Jag" dag. Längtar. Älskar den stunden. En stund som man lever på väldigt länge. Hoppas våran tur finns med oss även detta år på lotterna. Håll tummarna.

Snart är det dags för kristoffer att gå och jobba, nu måste vi passa på att mysa lite. Hoppas Simon och min natt blir lugn..


Av Caroline - 4 december 2013 14:30

Idag gjorde vi våran lilla utflykt och det blev väldigt lyckat. Kl 6 gick jag upp och förberedde mig. Det var med tunga steg jag gick mot badrummet för att förbereda mig. Simon hade återigen haft en sömnlös natt. Först funderade jag på att hoppa vår utflykt idag, det kändes som om kroppen ville vara kvar hemma medan huvudet skrek JAG SKA ÅKA. Tankarna vann.

Det är en hel del man måste ha med sig och de blir alltid lite mer ändå för oss när vi ska sonda.

Kl 8.20 gick våran buss. Simon sov till en början när vi gick på bussen men efter ett tag vaknade han. Man såg på honom att han undrade vart vi var. Han tittade runtomkring.

De tog ca 15-20 min så var vi framme. Nu var det en liten promenad kvar innan vi var helt framme vid vårt mål. Det regnade. Efter 10 min var vi äntligen framme...

Första gången på öppna förskolan, jippi!!!sång och kompisar kan de bli bättre :)

På bussen. Oj vart ska vi??

Efter sången var det dags för lite mat!

Tack för idag slut för idag :) ses snart igen..

Pappa var gullig och hämtade oss. Både jag och Simon var trötta :)

Av Caroline - 3 december 2013 22:14

Tyvärr blev det inga bilder från idag. Blev inte att jag tog några. Tiden bara rullar på när man har trevligt. Vi tog en promenad i vårt område och andades lite frisk luft. Efter promenaden blev de fika och pojkarna fick umgås lite på babygymet.

Kvällen har varit okej. Simon åt lite puré men tyvärr kräktes han upp de när vi sondade honom efteråt. Trots att vi drog bort en del ml.

I natt är jag och lilleman själva. Håller tummarna att de blir lika bra natt som igår. Imorgon ska vi ut på en liten utflygt jag och lilleman medan pappa sover efter nattens jobb. Imorgon får ni se vart vi ska..

Godnatt!!

Av Caroline - 3 december 2013 07:41

Åh så skönt de är när Simon får en bra natt lite då och då. Så härligt att se att han sover så lugnt. Givetvis blir jag en piggare mamma också :)

Idag får vi besök av Simons kuvöskompis. En pojke som låg i kuvösen bredvid Simon. Super mysigt.

Kanske kommer upp lite bilder senare!

Av Caroline - 1 december 2013 15:43

Idag har vi tänt första ljuset i vår ljusstake. Första juleljuset med vår underbara Simon. En mäktig och underbar känsla.

Idag jobbar Kristoffer. Jag och Simon tog en promenad efter att Kristoffer hade åkt till jobbet. Så underbart skönt att få andas i sig den där landetluften. På vår promenad hälsade vi på kossorna. De var väldigt intresserade av besöket dom fick.

Nu myser vi i soffan och jag tittar till och från på en av mina julfavorit filmer
"Love Actually"

Ovido - Quiz & Flashcards