bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 5 december 2013

Av Caroline - 5 december 2013 22:36

Åhh blir så arg på en av våra katter. Vi har två katter i vår familj, Sudden och Sigge. Riktiga personligheter. Sudden är med på kortet jag lade upp tidigare idag. Sudden är äldst och är en gringubbe mot den lilla katten Sigge som mer eller mindre älskar alla. Sudden önskar att vi inte köpte Sigge. Nu till saken..

Kl 21 när jag och Kristoffer låg i soffan och tittade på tv hoppade plötsligt Sudden upp på fönsterbrädan för att signalera att han ville komma in. Båda våra katter är ute mkt och går och kommer som dom vill. Jag går och släpper in honom för att sedan lägga mig igen i soffan. Sudden går först ut i köket för att kolla om det eventuellt kan finnas någon mat att få men de va tomt. Han kommer sedan in i vardagsrummet och hoppar upp och lägger sig i mitt knä. Jag börjar klappa honom. Han är fettig i pälsen och jag luktar på fingrarna. De luktar starkt som om han har rullat sig i olja eller bensin. De är mörkt i rummet. Jag sätter mig upp och ser att hela Suddens mage är full med olja/bensin.

Vi ringer djurkliniken som funderar på om han behövs läggas in. Men efter rådfrågning med veterinär tycker dom att vi "ENDAST" behöver bada honom ett flertal ggr och hålla koll på honom så hans allmäntillstånd inte blir dåligt. Alla vet att katter oftast inte är förtjusta i att bada. Sudden hatar vatten.

Det var bara att lyfta upp Sudden och sätta honom i badkaret. Ni skulle ha sett oss. Kristoffer står i badkaret och håller i Sudden medan jag gnuggar in matolja och yes diskmedel som djurvårdaren rekommenderade. Stackars Sudden. Han försökte aldrig bita oss, det va som han förstod. Vi pratade hela tiden med honom och förklarade att vi måste göra de här. Kändes bättre då. När vi va klara var det dags att föna honom så han inte skulle slicka i sig så mkt. Det kunde ju sitta kvar nått i pälsen.

Eftersom Kristoffer skulle jobba natt och jag skulle ta hand om Simon skulle jag ha svårt att ha koll på Suddens allmäntillstånd. Simons farmor och farfar var gulliga och kunde hjälpa oss. Det kom och hämta Sudden så han fick lite "rehab" hemma hos dom i natt. En natt utan lilla Sigge efter det här eländet tyckte nog Sudden skulle bli skönt.

Efter allt badande och Sudden hade åkt hem till farmor och farfar var det dags för Kristoffer att gå till jobbet och för mig var det dags att mata/sonda Simon.

Vilken cirkus... :)

Av Caroline - 5 december 2013 20:23

Familjen myspys!

Finaste!

Av Caroline - 5 december 2013 20:20

Idag har vi varit ute och åkt buss igen. Denna gång var Simon vaken under hela bussresan, han tyckte de va lika spännande som igår.
Idag besökte vi Simons kompis Arvid och hans mamma Sophie. Det va så mysigt att ses och prata av sig. Alltid lika mysigt varje gång.

Imorgon åker vi upp till Sthlm igen. På lördag ska jag och min pappa gå på julmarknad i gamla stan, något som vi har gjort varje år sedan jag var en liten flicka. Det är något speciellt som jag och min pappa har. En "Du och Jag" dag. Längtar. Älskar den stunden. En stund som man lever på väldigt länge. Hoppas våran tur finns med oss även detta år på lotterna. Håll tummarna.

Snart är det dags för kristoffer att gå och jobba, nu måste vi passa på att mysa lite. Hoppas Simon och min natt blir lugn..


Ovido - Quiz & Flashcards