bamsearmittandranamn

Alla inlägg under december 2013

Av Caroline - 16 december 2013 06:24

Helgen har varit helt underbar. I lördags kom mina föräldrar på besök. Vi va på julbord på kvällen med kristoffers familj. Det va så otroligt gott, finns det något bättre på julen än all god mat. Tror inte de. Allt va så lyckat.

Igår åkte dom hem och jag och Simons farmor bestämde oss för att åka iväg och shoppa lite. Få lite egentid. Efter några timmar hade vi både inhandlat julklappar och jag hade fyndat något spm jag har stor passion för, jo skor. För Er som inte vet så jobbar jag annars som säljare i skobutik.

Jag lägger upp lite bilder senare idag på mitt inköp. Ett par ska jag få i julklapp av svärmor och svärfar. De va ett par bruna pumps i märket air step. Har haft ett par svarta såna och jag älskar verkligen dom. Inte alls så hög klack, helt underbara att hå långt i. Men nu måste jag glömma dom eftersom de är min julklapp :)

Själv köpte jag mig ett par bruna mocka stövlar. Hela kalaset skumme kostar 2700 kr men vi fick ge totalt 600k kr, inland ska man få göra lite klipp. Det var en butik utanför stan som skulle stänga. De va verkligen tur att vi va där igår för de va deras sista dag dom hade öppet och de hade vi inte en aning om.

Simon har haft några riktigt bra nätter. Sovit till mellan 05-06 varje natt i helgen. Han vill inte ligga i famnen så mycket längre utan han vill att man hoppar med honom. Igår stod han i soffan och höll i sig i ryggstödet, givetvis med hjälp av oss men det känns som det inte kommer dröja så länge förens han kommer klara de själv.

Maten är densamma. Inga flaskmål utan enbart sondningen men nästan innan varje mål erbjuder vi puréer av olika slag och då slinker de ner några skedar trots att dom inte är många. Nu väntar vi på tid för operation till knapp. Vi har insett att vi bara står stilla och trampar och måste pröva en ny väg. Vi hoppas givetvis på att hans intresse för mat ska sakta men säkert öka när han får bort slangen i svalget. Innan de blir operation ska vi först göra nått som heter pH-mätning för art se hur mkt refluxer han har. Detta för att se om man måste göra ett eventuellt till ingrepp när man ändå sätter sonden och han är sövd. Varför man gör de är för att refluxerna kan göra att han kräks mer när man har fått knappen. Det är mycket vi har framför oss men jag försöker inte tänka på de hela tiden utan leva lite här och nu. Ta en dag i taget, de är svårt ibland men man mår så mycket bättre då. Allt tänkande kan verkligen göra en helt slut..och rädd..

Kyckling balsamico är bland de dra jag vet, mums!!tack Tessan för att du bjöd mig på de ;)

Av Caroline - 14 december 2013 07:15

Igår hade vi julstök här hemma. Städ och bakning. På kvällen hade vi farmor och farfar på besök. Idag kommer mina föräldrar hit och vi ska allesammans på julbord. Det är så mysigt!skrutten har sovit gott i natt :)

På bilderna nedan ser ni knäck med turkiskpeppar godis (tack Tessan gumman för tipset), saffransskorpor med choklad och utan och kokostoppar med lite smak av citron doppade i choklad.

Ha nu en kanon lördag :)

Av Caroline - 13 december 2013 10:51

Simon drog ut sonden i morse så vi passade på att ta lite kort :)

Av Caroline - 10 december 2013 21:59

Imorgon ska vi träffa kirurgen igen. Det är med blandade känslor vi hår dit. Men de blir bra tillslut, de måste bli bra.

Simon är en riktigt bestämd kille och för varje dag som går visar han de mer och mer. Han vet vad han vill och inte vill. Han vill mer och mer stå upp, när man sätter honom ner blir han jätte arg och ställer man honom upp blir han så glad. Det händer så mkt för varje dag som går.

I helgen var v ju uppe i Sthlm hos mina föräldrar. Efter julmarknaden som min pappa och jag var på i lördags gick vi en runda i stan. Kunde ju inte motstå att titta i lite butiker som inte finns här. Simon fick självklart en del plagg. Lägger upp lite bilder på dom imorgon.

Älskade sover under sondningen. Idag har han sin fina skjorta på sig.

Av Caroline - 5 december 2013 22:36

Åhh blir så arg på en av våra katter. Vi har två katter i vår familj, Sudden och Sigge. Riktiga personligheter. Sudden är med på kortet jag lade upp tidigare idag. Sudden är äldst och är en gringubbe mot den lilla katten Sigge som mer eller mindre älskar alla. Sudden önskar att vi inte köpte Sigge. Nu till saken..

Kl 21 när jag och Kristoffer låg i soffan och tittade på tv hoppade plötsligt Sudden upp på fönsterbrädan för att signalera att han ville komma in. Båda våra katter är ute mkt och går och kommer som dom vill. Jag går och släpper in honom för att sedan lägga mig igen i soffan. Sudden går först ut i köket för att kolla om det eventuellt kan finnas någon mat att få men de va tomt. Han kommer sedan in i vardagsrummet och hoppar upp och lägger sig i mitt knä. Jag börjar klappa honom. Han är fettig i pälsen och jag luktar på fingrarna. De luktar starkt som om han har rullat sig i olja eller bensin. De är mörkt i rummet. Jag sätter mig upp och ser att hela Suddens mage är full med olja/bensin.

Vi ringer djurkliniken som funderar på om han behövs läggas in. Men efter rådfrågning med veterinär tycker dom att vi "ENDAST" behöver bada honom ett flertal ggr och hålla koll på honom så hans allmäntillstånd inte blir dåligt. Alla vet att katter oftast inte är förtjusta i att bada. Sudden hatar vatten.

Det var bara att lyfta upp Sudden och sätta honom i badkaret. Ni skulle ha sett oss. Kristoffer står i badkaret och håller i Sudden medan jag gnuggar in matolja och yes diskmedel som djurvårdaren rekommenderade. Stackars Sudden. Han försökte aldrig bita oss, det va som han förstod. Vi pratade hela tiden med honom och förklarade att vi måste göra de här. Kändes bättre då. När vi va klara var det dags att föna honom så han inte skulle slicka i sig så mkt. Det kunde ju sitta kvar nått i pälsen.

Eftersom Kristoffer skulle jobba natt och jag skulle ta hand om Simon skulle jag ha svårt att ha koll på Suddens allmäntillstånd. Simons farmor och farfar var gulliga och kunde hjälpa oss. Det kom och hämta Sudden så han fick lite "rehab" hemma hos dom i natt. En natt utan lilla Sigge efter det här eländet tyckte nog Sudden skulle bli skönt.

Efter allt badande och Sudden hade åkt hem till farmor och farfar var det dags för Kristoffer att gå till jobbet och för mig var det dags att mata/sonda Simon.

Vilken cirkus... :)

Av Caroline - 5 december 2013 20:23

Familjen myspys!

Finaste!

Ovido - Quiz & Flashcards