bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 14 februari 2018

Av Caroline - 14 februari 2018 08:59

Igår var det dags för möte på förskolan. Prata lite om hur det går för Simon och hur han utvecklas.
Just nu har vi en ganska tung period hemma med honom. Han har kommit in i en trots period i sin utveckling samtidigt som han har sin problematik. Många ggr är ju ?bara? trots jobbigt men de här blir på en annan nivå. Vi kämpar med att möta honom på bästa sätt och finnas där så mkt som möjligt men ibland är det svårt när man exempelvis måste laga middag en dag då man är hemma själv med barnen. Just nu har Simon ingenting som han tycker om att sitta och hålla på med i ca 10 min utan han gör saker 2 min och sen på nästa sak. Helst av allt måste någon vara med honom hela tiden för att hjälpa honom att stoppa hans impulser som han får hela tiden. Han har mer och mer blivit orolig, både på dagen och natten. Det är svårt. Jag läser och läser böcker om barn med denna problematik och jag vet hur man ska bemöta dessa barn men ibland funkar de inte så lätt som de låter. Jag känner mig just nu väldigt otillräcklig och känner mig ganska slut.

Idag när jag vaknade hade jag fått en chokladask och gelehjärtan av Kristoffer. Det var exakt vad jag behövde idag kände jag. Blev så glad!

Ovido - Quiz & Flashcards