bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2014

Inte alltid lätt!!

Av Caroline - 3 oktober 2014 14:16

Ibland känns vissa saker så tunga, ibland blir ryggsäcken för tung att bära. Man ramlar ihop för ett tag för att sedan kämpa sig upp igen. Så känner vi oss alla någon gång. Vissa mer ofta än andra. Man känner sig tung och kraftlös i kroppen. Energin tar slut för ett tag.

Att byta stad var inte så lätt som jag trodde att de skulle vara. De är väl ingen konst tänkte jag. Är man framåt och positiv måste man ganska snabbt få vänner och nya bekantskaper men så är det inte riktigt. Alla har redan sin tajta vänskapskrets och det är inte lätt att få bli en av dom. Vissa har redan tillräckligt många nära vänner. Man blir då bara en vän som finns i kretsen utanför den inre kretsen. En person som man exempelvis hör av sig till när de närmsta inte kan ses. Man blir andrahandsvalet. Jag saknar att ha en eller kanske två riktigt nära vänner här i Linköping, som ringer ibland och frågar hur det är eller som kommer ihåg min födelsedag utan att behöva kolla på Facebook. Några som man träffar lite oftare än de andra runt än. Ibland är det jätte kul med Facebook men ibland tycker jag att det är så ytligt. Nu låter de som om jag tycker synd om mig själv och är riktigt bitter, lite kanske men absolut inte bara. Jag måste också ge mer av mig för att något ska hända. Men man ska komma ihåg att vara rädd om dom vännerna man har, vänner är guld värda.

Nu får ni som läser inte tro att jag inte trivs här i Linköping för de gör jag men det finns en del saker som kunde vara bättre. Som skulle få mig att må lite bättre.

Den jag saknar mest av allt, de är min älskade kusin Therese. Vi har alltid funnits där för varandra och vi har alltid haft så kul ihop. Du är min bästa vän och kommer alltid att vara de. Älskar dig!

 
 
Ingen bild

Lisa

5 oktober 2014 06:19

Så där har jag också känt.. Linköping är en ganska tuff stad att komma ny till. Alla har sitt och det är ganska svårt att komma in någon stans. För oss som varit hemma länge och haft en traumstisk tid med så mycket stress och press hade man verkligen önskat att man haft riktigt nära vänner här. Bekanta har man juh, men en nära vän som vet vad man känner utan att man behöver säg något. Jag har haft turen att hitta en riktigt nära vän här också. Men jag förstår dig. Hoppas att du och din kusin ses snart. Kram och kärlek <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards