bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 12 februari 2018

Av Caroline - 12 februari 2018 09:52

Tänk att man kan säga så. För många är det nog tvärt om men för mig känns det som en lättnad. Att få komma iväg och göra de som jag tycker sååå mkt om och som åter ger mig massa energi som jag kan använda hemma. Mitt jobb. Att få träffa människor och mina kära kollegor. Jag tar ett djupt andetag och suger i mig massor av positiv energi när jag är där.

Nu sitter jag på bussen och lyssnar på Spotify, i mina lurar hörs musiken från filmen Mamma Mia!de är en film som jag älskar. Så himla vacker, man blir så glad. Och inte tala om all underbar musik. Dagar som känns tunga gäller det att göra mycket som känns roligt, undvika allt tråkigt om man kan.

Vissa kanske tänker: nu är det ju som det är och man kan ju inte göra mer än att anpassa så mycket som möjligt. Men de man inte får glömma är att de ändå stundvis är en sorg och de måste få vara de. De måste få vara tungt och de måste få vara jobbigt att inse att allt inte funkar som man vill. Vi är inte bara småbarns föräldrar utan vi är också föräldrar till ett barn med adhd. De är helt normalt att få känna såhär. Ibland känner jag hur jag letar efter människors bekräftelse på att de är okej att känna saker men tänker inte göra de mer. De tar bara massa energi som jag behöver till annat.

På fredag ska jag och K samt några vänner ut och äta och bowla. Åh vad jag ser fram emot de. Tror både jag och k behöver de.

Ha en bra dag alla där ute!

Skapa flashcards