bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 11 februari 2018

Diagnosen äter upp mig ibland!

Av Caroline - 11 februari 2018 11:01

Idag är det en sån dag då Simons diagnos äter upp mig. Känner att jag inte har någon tålamod eller kraft att parera hans impulser som sker heeela tiden. Impulser som gör saker som man absolut inte kan räkna ut. Allt från att slänga saker i toaletten till att ta ner alla dynor från soffan på golvet till att gång på gång nypa Emil i kinden. Jag hinner inte med om jag inte exakt hela tiden sitter i samma rum och gärna bredvid honom. Men man måste ju gå på toaletten eller laga mat. Önskar så att jag hade nått som kunde bryta hans överaktivitet och som fick honom fokuserad bara för ett tag men de går inte just nu. Ett tag var hans iPad jätte bra men tyvärr är det inget ess i skjortärmen längre. Många gånger känns det som att ha två barn i samma ålder. Jag kan inte se på Simon som man vanligtvis gör på en femåring och de är både jobbigt och sorligt. Jag kan absolut inte ställa dom kraven på honom.
Jag hoppas att vi snart får tid till bup och prata med dom. Samtidigt som jag vet hur man ska bemöta Simon och hans diagnos så är frågan vart vi föräldrar ska hitta kraft och energi när den tryter. När vi inte orkar och tålamodet inte finns där blir allt mycket värre men man är ju inte mer än människa, eller vad säger ni?

Trött mamma. No filter.
För mig är det viktigt att inte bara lägga ut inlägg när allt är solsken utan också dom dagar när allt känns tungt!de är livet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Skapa flashcards