bamsearmittandranamn

Alla inlägg den 3 februari 2018

Av Caroline - 3 februari 2018 23:09

I torsdags fyllde Emil 2 år. Vart försvinner all tid, förstår inte. Tycker de inte var så länge sen han kom till oss. Det är samtidigt skönt att tiden har gått efter allt vi gick med om då samtidigt som jag blir lite rädd för hur fort tiden går. Dubbla känslor med andra ord.

Emil är idag en envis och bestämd liten krabat. Mycket ska vara på hans villkor och ingen ska köra med honom. Han älskar just nu Cars, de bara lyser i hans ögon när han ser de bilarna. Sen tycker han om att sjunga samt läsa bok.

När Simon började förskolan när han var 2,5 år, var han så himla redo. Han älskade att vara där. Men med Emil är det något annat. Inskolningen va jätte jobbig och oftast när jag lämnar honom går han in på avdelningen långsamt och tittar på mig med en sur och besviken min. Armarna bara hänger och huvudet lika så, han går gärna till nått hörn och ställer sig. Det är en sån fruktansvärd känsla. Trivs han inte eller är han egentligen inte redo. Jag hoppas så innerligt att vi får en plats på Simons förskola efter sommaren, så har de varandra. Skulle kännas mycket bättre. Är så nöjd med Simons förskola.

Imorgon är vi lediga och då är det dags för kalas. Lägger upp lite bilder från kalaset imorgon.

Idag har jag jobbat. Jobbar idag i en klädbutik, sadlat om från skor till kläder. Oj så himla roligt och utvecklande. Älskar mötet med människor, att kunna få ?snick snacka? och få ett trevligt möte. Att kunna hjälpa till och ge råd. Det är kanon. Nu längtar man till våren när de kommer in så mycket fint till butiken!

Godnatt med er, vi hörs imorgon!

Skapa flashcards