bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 16 januari 2017

Ny vecka nya tag!

Av Caroline - 16 januari 2017 22:51

Idag har varit en riktigt bra dag. Simon har varit så himla duktig och gått på toaletten så många gånger. Nu har vi kalsonger på honom och blöja på natten samt när vi är ute och leker. Man måste börja nånstans. Han har blivit så stor vår kille, snart fyller han 4 år också. Tiden bara springer iväg.

Idag gick jag, Emil och Simon upp vid 06.30 Gjorde i ordning oss för att gå till förskolan kl 09.00 Simon leker så otroligt mycket med Emil trots att han är så mycket yngre, de är så himla fint. Man ser att han är stolt över att vara storebror (nästan alltid). De är klart de är jobbigt ibland också.
Efter att jag och Emil lämnat på dagis brukar vi alltid ta vår powerwalk men de blev de inte idag för jag va så otroligt trött så jag passade på att sova 45 min när Emil vilade istället. Sen blev de lek fram till lunch. Idag serverades det spagetti och köttfärssås till lunch och Emil hade en riktigt bra "matdag" idag. De är så kul när det går bra för då är han så glad hela dagen. Efter lunch gick vi powerwalken som vi brukar sen gick vi direkt och hämtade storebror på dagis. De hade varit en bra dag på dagis och Simon hade klarat sig bra med kalsongerna endast en liten olycka, så stolt man kan vara då :) men de är verkligen en stor utveckling. Väl hemma var det dags att laga middagsmaten, idag gjorde jag torsk i ugn med egen potatismos. De skulle tydligen vara barnens favorit enligt receptet men Simon ville nog inte hålla med om det :) stackarn, han tugga och tugga och tugga. Ni vet själva när man tuggar torsk för länge i munnen, de blir som en enda stor torr boll i munnen. Försökte att mosa ihop allt med såsen men de gick sådär. De va alltså inte 10 av 10 solar idag.

Ikväll har jag även hunnit med och tränat på gåbandet, super skönt men också tungt. Passade på när K nattade barnen och innan han skulle åka till jobbet igen. Känns så bra i kroppen.



Igår hade vi en egendag med Simon. Emil var hos farmor och farfar och lekte lite. Varje gång Simon har kissat eller bajsat på toaletten eller pottan har han fått en guldstjärna som vi har satt på vårt torkskåp, sen har vi sagt till Simon att när man har tio stjärnor där så ska vi åka till en leksaksaffär och köpa nått roligt. Nu va den dagen kommen. De blev en bok och en liten kundvagn med varor i. Simon älskar att leka affär. Efter besöket på leksaksaffären åkte vi till macdonalds och åt. Simon gillar verkligen de, jag gillar de mindre. Tycker dock deras sallad är okej så de fick bli en sån. Vi hade en toppendag ihop!

Emil på vår vagnpromenad idag

Simon med sin fina uggletröja som gammelmormor gjort!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Ovido - Quiz & Flashcards