bamsearmittandranamn

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Del 2. Operationen

Av Caroline - 22 mars 2014 20:01

Vi fick klä på oss gröna rockar och sätta på oss såna härliga blåa mössor. Dom rullade in Simon till en stor sal där flera låg och väntade på operation. Vi fick sitta på stolar bredvid Simons säng. Han var fortfarande lika pigg och glad trots att han hade fått lugnande tidigare på morgonen. De hade inte gjort verkan än. En narkossköterska kom fram till oss, hon hade med sig en vit mjukis katt till Simon. Vi satte den bredvid Simon i sängen. Medan vi väntade på narkosläkaren sjöng vi, Simon älskar sång. Sakta sakta började Simons ögonlock slutas, han blev trött, de lugnande som han tidigare hade fått började värka.

Nu va det dags, narkosläkaren kom. Nu skulle han sätta en infart/nål i Simons fot. En sköterska höll fast foten medan han stack för att hitta en bra åder. Usch jag klarade inte av att se på då, mitt mammahjärta skrek. Läkaren var duktig och snart va den på plats. Nu skulle vi köra Simon till operationssalen.

Väl inne på operationssalen fick vi lyfta över Simon från hans säng till britsen han skulle opereras på. Dom hade en värmedyna på sängen. Simon va lugn. Jag tittade runt omkring i salen, de fanns massor av apparater och operationsredskap. Jag började gråta, tårarna bar forsa ner från mina kinder. Narkossköterskan sprutade in spruta efter spruta i Simons infart, han vaknade till och va orolig för ett tag men somnade fort när sista dosen sprutades in i hans lilla men otroligt starka kropp....

Jag pussade honom och viskade att jag älskar honom mest av allt...

 
 
Ingen bild

Tessan

23 mars 2014 08:42

Älskade älskade barn <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline - 20 juli 2018 23:45

Varje gång jag lämnar mina föräldrar uppe i Sthlm faller mina tårar. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder för mig. Jag är uppvuxen nära min familj. Vi bodde i en fyra och vi levde tight in på varandra, på gott och ont. Vi har alltid ha...

Av Caroline - 11 juli 2018 22:03

Sen vi kom hem från Grekland har dagarna bara rullat på och imorgon bär det av mot Sthlm. I måndags var jag och k på bup och sedan på kvällen hade vi födelsedagsmiddag för en kompis här hemma. När jag skulle göra middagen på kvällen råkade jag sk...

Av Caroline - 6 juli 2018 10:00

Idag solar vi och badar för fullt för imorgon är det dags att resa hem. Dock får vi hela dagen imorgon också då vi lämnar hotellet kl 22.00. Inte jätte bra tid för Simon men så blir det ibland. Då vi har varit på detta hotell förra året fick vi en fr...

Av Caroline - 5 juli 2018 17:50

Oj oj oj vilken semester vi har haft, vi är så otroligt glada och nöjda över denna vistelse på Kreta. Jag och Kristoffer var här på samma hotell förra året och vi är lika nöjda i år igen. Detta är inte sista gången vi åker hit de kan jag verkligen lo...

Skapa flashcards